logo

10 Ağustos 2018

KIR ÇİÇEKLERİ VE SARIPAPATYA


Yaşar Geler
yasargeler@hotmail.com

Mevsim ilkbaharın sonları, güneş aydınlık yüzünü göstermiş, çiçekler birbiriyle adeta dans ediyorlar. Tam ortada tek başına duran sarıpapatya dikkat çekiyor. İlgimi çeken sarıpapatyaya yöneliyorum. Sanki hayata küsmüş, bir anlamda hayattan kopmuş bir hali vardı. Ama o kadar narin o kadar zarif o kadar çekingen ve bir o kadar da utangaç bir hali vardı.

Duygu yüklü gözlerle sanki bakışır gibiydik. Hatta beni bu lavanta kokusunun muhteşem yoğunluğundan ayırma der gibiydi. Fakat bir o kadar da o muhteşem kır çiçeklerinin arasındaki yalnızlığından beni kurtar der gibi bir hali vardı. Dayanamayıp yaklaştım, gururunu okşar gibi incitmeden yapraklarını düşürmemeye çalışarak okşamaya onun yalnızlığını arkadaşça dostça gidermeye çalıştım. Sanki define bulmuş bir korsan gibi gözleri fal taşı kadar açık ama bir o kadar da masumane bir yaklaşım içerisinde parmaklarım arasında kaymaya başladı.

Ona o kadar alışmıştım ki bulunduğum ortamda bir tek canlının bile bir yaprağını koparmasına asla izin vermeyecektim. Ama onu görmeden de edemiyordum. Acaba bu bir yaz aşkı mıydı? Doğa aşkı mıydı? Bilmiyorum. Her gün neredeyse onunla bakışabilmek, konuşup dertleşebilmek ve özlem giderebilmek için hep aynı yerdeydim. O güzelim parktaydım. Yanında olamadığım zamanlarda acaba birisi üzerine bastımı ya da zamanı geldiği için bahçıvan onu da biçti mi diye merak ederdim. Hatta o parkta çalışan bahçıvanın verdiği can suyunu dahi izlemekten büyük bir keyif alıyordum. Keyif almanın yanında bir o kadar da üzerinden geçip ezecek diye endişe duyuyordum.

O nazenin, o narin ve o güzelim sarı kır papatyası belki de artık yaşamımın bir parçası olacaktı. Nede olsa o da bir canlıydı. O da insana huzur ve mutluluk veren bir nesneydi. Zaten hep öyle olmamış mıdır? Hayat sevdiklerinizle güzelleşir ve anlam kazanır. İşte o Sarı Papatya’nın da benim için anlamı öyle olmuştur.

Canlıların dostluğu sadece kendi cinsleriyle oluşmaz ki. İnsanlar hem insanlarla hem hayvanlarla hem bitkilerle dostluk kurabilirler. Birlikte yaşayabilirler. Kimileri birbirlerinden uzak olsalar da mutluluğu doyasıya yaşayabiliyorlar. Özellikle de günümüzde insanların çeşitli hayvan türleriyle yaşamlarını sürdürüyor olmalarını gözlemlemekteyiz. Hatta benim sarıpapatyaya olan aşkım gibi birçok insanın evinde yetiştirdiği bitkilerle konuşarak anlaşabilmelerine ve kendilerini onlara adayarak yaşamalarına da tanık olmaktayız.

Ne mutlu biz insanlara ki tüm canlı türleriyle dostluk ve arkadaşlık bağları kurabilmekte ve onlarla bir arada mutlu yaşayabilmekteyiz. Düşünsenize bir kere insanlar birbirlerini mutlu edebilmek için bile o güzelim çiçeklere (papatya, karanfil, gül vb.) ihtiyaç duyuyorlar. İşte bazen ben de o kır çiçeği olan sarıpapatyaya ihtiyaç duyuyorum. Onu görünce mutlu oluyorum. O bir aşk kaynağı, o bir huzur kaynağı ve o bir mutluluk kaynağı oluveriyor hayatımın bir tarafında.

Doğadan beklentim, bu gibi güzellikleri, bu gibi mutluluk kaynaklarını, bu gibi yaşam anlamlarını hayatımızdan eksik etmesin. Etmesin ki hiç kimse yaşamında eksik bir şey yaşamasın. Tüm canlılar istedikleri gibi mutlu ve huzur dolu bir yaşam sürdürebilsinler.

İşte doğanın bize sunduğu binlerce çeşit bu güzelim varlıkların değerini bilelim. Onları ait oldukları ya da olmak istedikleri yerden ayırmayalım. Dallarını koparmayalım, kanatlarını kırmayalım. Umutlarını, hayallerini yıkmayalım. Tanrının bütün yarattıklarını sevelim ve koruyalım. Koruyup kollayalım ki onların bize verebileceklerinden de kendimizi alıkoymayalım.

Yaşamımızı renklendiren ve anlamlandıran her şeyi ama her şeyi gözümüz gibi korumalıyız. Yoksa yaşamın ne tadı kalır ne de adı.

Selam olsun Sarı Papatyaya, selam olsun kırlara, selam olsun doğaya, selam olsun sevdiklerimize, selam olsun önemsediklerimize.

Etiketler: » » » »
Share
820 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • KİM HIRSIZ, KİMİN HIRSIZI ?

    13 Mayıs 2019 Yazarlar

    Hırsızlık, bir davranış biçimidir. Olumsuz bir eylemdir. Başkalarına zarar vermektir. Başkalarına ait olan her hangi bir şeyi, o kişinin rızası olmadan almaktır. Hırsızlık bir gasptır. Hırsızlığın yeri, zamanı, mekânı, kimsesi yoktur. Hırsızlığın dini, imanı, ahlakı, mezhebi, etnik kökeni ve biçimi de yoktur. Hırsız için, hedefin kim olduğu ve sonucunun ne ve nasıl olacağı önemli değildir. Onun için önemli olan amacının gerçekleşmesidir. Kişisel eylemlerde, özellikle gariban insanlar ve mekânlar seçilir. Ya cebindeki cüzdanı gasp edilir, ya...
  • NAFAKA KONUSUNDA SON DURUM NEDİR ?

    05 Mayıs 2019 Yazarlar

    Bildiğimiz gibi Türk Medeni kanunumuzda 4 çeşit nafaka vardır . Bunlardan birisi Tedbir nafakası ki bu nafaka boşanma davası açılmadan önce veya boşanma davası açıldıktan sonra ergin olmayan çocuk ve eş için takdir edilene nafaka türüdür. Diğeri iştirak nafakasıdır Çocuğun velayetini almayan eş aleyhine takdir edilen ve çocuğun giderlerine katılması için takdir edilen nafaka türüdür. Yoksulluk nafakası ise evliliğin boşanma kararı ile bitmesi nedeniyle yoksulluğa düşecek eş için diğer eş aleyhine hükmedilen nafakadır. Yardım nafakası i...
  • Boşanmada Mal Paylaşımı

    30 Nisan 2019 Yazarlar

    Değerli okurlarım bu makalemde siz değerli okurlarımı boşanmada mal paylaşımı nasıl olacak bu konu hakkında detaylı bilgilendirmek istiyorum. 1 ocak 2002 de kabul edilen yeni sisteme göre eşler olarak hiçbir sözleşme yapmaz iseniz otomatik olarak edinilmiş mallara katılma rejimine tabi olursunuz ve evlilik içinde edinmiş olduğunuz mallar yarı yarıya paylaşılır eğer siz mal ayrılığını kabul etmek istiyorsanız eşler evlilik içinde kim hangi malı edinirse o mal o kişiye ait olsun istiyor iseniz o takdirde mal ayrılığı rejimini seçebilirsiniz. B...
  • TÖRE VE NAMUS CİNAYETİ DAVALARI

    18 Nisan 2019 Yazarlar

    Değerli okurlarım bu makalemde  siz  değerli   dostlarıma  5237  SAYILI  Türk  ceza  kanunumuzda  yer  alan töre ve  namus  cinayetlerinden  bahsetmek  istiyorum. Türk  ceza  kanunumuzun  82 . maddesinin  /11/k maddesinde   töre  saiki ile  insan öldürme  suçu  düzenlenmiştir.  Fail burada  töreye  aykırı  hareket  ettiği  için  mağduru  öldürmektedir.Töre  saiki ile  işlenen  cinayetlerde TCK  29  .Maddesinde  yer  alan haksız  tahrik  hükümleri uygulanmaz.Burada  sanığın  bireysel bir karardan çok   aile  aşiret  etkisi  vardır Töre  sa...